En bra webbdesign betyder för mig inte bara att en hemsida ser bra ut – det är självklart.

Det viktigaste med en hemsida, och det svåraste, är att ta fram ett koncept som faktiskt tjänar ditt syfte. Må det vara att få in intresseanmälningar, bygga upp ditt varumärke, öka igenkänningen av dina produkter, sälja något eller bara framhäva er verksamhet ur sin bästa vinkel. Det första och viktigaste när man ska göra en webbdesign att faktiskt se över sitt syfte med att över huvud taget ha en hemsida. Hur ser ditt drömscenario ut? Om du fick precis som du ville – vad skulle du vilja uppnå med er marknadsföring på webben?

Ta reda på din målgrupp. En hemsida som ser bra ut för en pensionär uppfattas inte på samma sätt av en student eller inköpschef. Män och kvinnor tenderar att uppskatta olika saker, och däri spelar även utbildningsnivå, intresse och personlighet – tillsammans med oändligt mån fler variabler. För att kunna skapa bästa möjliga webbdesign så måste du känna din/dina målgrupp(/er). Riktar sig din verksamhet till privatpersoner? Företag? Är din målgrupp mottaglig för funktioner som blogg, Facebook och Twitter – eller ger det fel signaler? Är din målgrupp intresserad av att interagera med din hemsida, eller vill de bara snabbt få information? Skapa en enkel personlighetsprofil över dina målgrupper, och bygg din hemsida som talar direkt till den personen.

Vilka resurser har du disponibla för underhåll?

Nyhetsfunktion, pressarkiv och blogg i all ära – men ta dig inte vatten över huvudet. När man tar fram en säljande webbdesign så är det väldigt viktigt att innehållet är relevant och uppdaterat. Har du bara någon timme varje vecka för hemsidan, eller mindre – skapa inte en struktur som kräver att du uppdaterar hemsidan flera gånger om dagen. En känsla av att hemsidan är levande och aktuell kan skapas på många olika sätt, exempelvis via subtila animationer, bildspel eller kopplingar till media som faktiskt uppdateras – som facebook, nyhetsbevakning eller annat.

Hur vill du uppfattas?

Design handlar om känsla. Känsla och upplevelse. Vilken känsla vill du förmedla? Att ni är ett litet källarföretag med stark personlighet, eller att ni är betydligt större än vad ni egentligen är? Ska ni uppfattas som otroligt professionella och seriösa, eller kan ni uppfattas som lite kaxiga och nytänkande? Ska sidan vara stilren, eller ska det uppfattas som att ni har ”mycket på gång”? Den här frågeställningen går hand i hand med frågeställningen om din målgrupp. Hur vill ni uppfattas för Bernt, 50 år? Känslan handlar även om färg, form och strukturval – och det är egentligen först när man har ett svar på den här frågan som man kan börja med ett designarbete.

Gör det inte mer komplicerat än vad det behöver vara.

Sist men inte minst – en bra hemsida är i de flesta fall inte komplicerad. Det gör det bara jobbigare för dig att underhålla hemsidan, det gör det krångligare för dina besökare – och det gör produktionen dyrare. Försök att hitta minsta gemensamma nämnare i de svar som du förhoppningsvis fått fram, och bygg en idé och en struktur runt det. Designarbete är något verkligen speciellt. Man vill kommunicera en känsla, och ofta säga väldigt mycket – ibland lite för mycket. Lägg fokus på det som har betydelse, och gör en riktigt grym, tydlig, stilren och snygg webbdesign – så kommer besökarna att uppskatta din hemsida mer än om det flyger omkring saker i bakgrunden. Lycka till!

Från små och enkla hemsidor till fullt utvecklade e-handelsplattformar – vi är här för att hjälpa dig med all din webbutveckling. Visa dina kunder att du är uppdaterad med den senaste tekniken och att du är villig att göra ditt företags information så tillgänglig som det bara är möjligt. Få dem att känna att du bryr dig och skörda deras tacksamhet. Din nya webbplats kommer att få mer trafik som säkerligen kommer att omvandlas till försäljning.

  • Vad erbjuder Vi:
    WordPress/Drupal/Joomla/Skräddarsytt CMS
  • Magento/PrestaShop/OpenCart
  • Responsive Web Design
  • iOS/Android Applikationer
  • Webbdesign & Branding

 

Våra webbsida priser

Websida BRONZE
7.000 kr
(fast pris, exkl. moms)
DETTA INGÅR
Ingen fast månadsavgift
Flexibel design
Mobilanpassad design
Publiseringsverktyg
Installation webbhotell
1 version färg
5-9 undersidor
Färdig text läggs upp
Riktiga bilder läggs upp
5-8 korrekturer
Webbläsarsymbol
Google Maps
-
-
-
TID & LEVERANS
Leveranstid ca 5-10 dgr
GRATIS WEBBHOTELL!
Förfrågan
Websida SILVER
9.900 kr
(fast pris, exkl. moms)
DETTA INGÅR
Ingen fast månadsavgift
Flexibel design
Mobilanpassad design
Publiseringsverktyg
Installation webbhotell
10-15 undersidor
Färdig text läggs upp
Riktiga bilder läggs upp
5-8 korrekturer
Webbläsarsymbol
Google Maps
Bildspel 1:a-sidan
Bildanpassning (max 20)
-
-
TID & LEVERANS
Leveranstid ca 8-15 dgr
GRATIS WEBBHOTELL!
Förfrågan
Websida GOLD
13.000 kr
(fast pris, exkl. moms)
DETTA INGÅR
Ingen fast månadsavgift
Flexibel design
Mobilanpassad design
Publiseringsverktyg
Installation webbhotell
15-20 undersidor
Färdig text läggs upp
Riktiga bilder läggs upp
5-8 korrekturer
Webbläsarsymbol
Google Maps
Bildspel 1:a-sidan
Bildanpassning (max 30)
Ikoner sociala medier
Statistikverktyg
TID & LEVERANS
Leveranstid: från 10- dgr
GRATIS WEBBHOTELL!
Förfrågan
Anpassad Webbplats
Offert
Extra funktion/tjänst
EXTRA FUNKTIONER
Extra plugin-funktioner
Fler språk
E-handel
Betallösning
Nyhetsfunktion
EXTRA TJÄNSTER
Grundläggande SEO
Copy skriven text
Överättning text
Löpande uppdatering WordPress/plugin
Webbhotell









Förfrågan