E-post: hej@s8studio.se | S8 Studio

10 tips för att få din e-handel sida redo för semester shopping

Helg- shopping säsongen är över oss. Om du säljer produkter på din e-handelswebbplats, är du redo att göra det mesta av storhelgsesongen genom att erbjuda en stor shoppingupplevelse till nya och återkommande kunder?

Enligt Deloits årliga försäljningsseminarium för försäljning av hushållsresor, kommer försäljningen i storhelg handeln att öka med 17% -22% jämfört med förra året, och försäljningen på nätet beräknas uppgå till 128-100 miljarder dollar.

10 tips får ehandel sida

Forskning visar att konsumenterna spenderar mer under vintersäsong än på alla andra shoppinghelger i kombination och 87% av konsumenterna planerar att spendera samma belopp eller mer i år jämfört med 2017-säsongen.

Om du inte är säker på att din e-handelswebbplats helt och hållet har tagit hand om din helgshopping, följ dessa tips för att få det klart.

Publicera kampanjer.

Har du några speciella erbjudanden eller kuponger för helger? Det är inte för tidigt att låta dina kunder veta! Forskning visar att endast 27% av konsumenterna väntar till efter Thanksgiving för att börja shoppa, så nu är det dags att få ordet ut på några säsongsbetonade kampanjer eller nya produkter du erbjuder. Lägg ett tillkännagivande på din hemsida, posta på sociala medier och skicka kunder ett mail med detaljerna i affären och en länk till din webbplats.

Utveckla helgrelaterat innehåll.

Fånga potentiella kunder medan de fortfarande är i övervägningsstadiet genom att erbjuda bra innehåll, till exempel presentköpshandböcker, sista minuten shoppingidéer, semesterrecept, lokala evenemangshandböcker, köpa trender i din bransch, en “12 erbjudanden av jul” -serien, etc.

Testa din shoppingupplevelse.

När du är i mitten av årets mest trafikerade årstid, är det sista du vill ha att upptäcka ett problem med din webbplats eller en ineffektivitet i kassan. Ta dig tid att göra ett köp på din webbplats som om du var konsument och notera allting i den erfarenhet som har plats för förbättring.

Uppdatera din SEO.

Om du erbjuder några helg eller säsongsbetonade erbjudanden, öka dina chanser att bli hittad av affärssökande shoppare genom att inkludera nyckelord som “säsongsbetonade” semestererbjudanden, “Black Friday”, “Cyber Monday” och “gifts”.

Kontrollera din infrastruktur.

Högre webbplatstrafik kan vara bra för din gräns, men det kan också lägga en extra börda på den bakomliggande tekniken på din webbplats, vilket kan orsaka avbrott och avmattningar och resultera i en dålig användarupplevelse. Enligt en studie av det digitala erfarenhetsövervakningsföretaget Catchpoint inkluderar de främsta hot mot webbplatsprestanda för online-återförsäljare långsamma tredjepartskomponenter, dåligt fungerande API och överväldigade servrar. Kontrollera med dina teknikleverantörer att du är säker på att de är redo att hantera högre trafik till din webbplats.

Effektivisera dina sidor.

Medan vissa problem med webbplatsens prestanda beror på problem med tredje part, finns det en sak som åtminstone delvis ligger inom din kontroll-webbplatshastighet. Användare förväntar sig att dina webbsidor laddas om 2 sekunder eller mindre – om de tar längre tid, kommer du troligen att förlora en potentiell kund. Snabba upp din webbplats genom att komprimera bilder och text, begränsa element på sidan och vara selektiv om plug-ins.

Var uppmärksam på bedrägerier.

Förra årets helgsäsong såg en uppgång på 22% i onlinebedrägerier, enligt en undersökning av de bästa amerikanska detaljisterna. Online-inköpsbedrägerier inkluderar inköp gjorda med stulna eller falska kreditkort, returbedrägerier, återkrav (när kunden köper en vara med ett riktigt kreditkort men då hävdar de att de inte tog ut avgiften eller tagit emot varan) och kontoöverföringar (när en bedrägeri kan få tillgång till en riktig kunds online profil och lagrade finansiella data).

Överväg att erbjuda gratis frakt.

Enligt en studie av UPS och comScore är fri frakt det viktigaste som en online-återförsäljare bör tillhandahålla vid utcheckningen, och 31% av konsumenterna sa att de skulle fördröja ett köp för att vänta på ett gratis fraktbud.

Erbjuda leveransspårning.

Det gör det inte bara lättare för dina kunder att hålla reda på sina inköp, det kan förhindra två typer av brottslig verksamhet – online bedrägerier där folk hävdar att de aldrig fått paketet och den faktiska fysiska stölden av paket från köparens dörr, vilket hände med 25,9 miljoner amerikaner under fjolårets helgsäsong.

Se till att din webbplats är mobilvänlig.

Mobilhandeln stiger, med fler och fler personer använder sina mobila enheter för att göra inköp snarare än stationära datorer eller telefonen. Salesforce uppskattar att inköp på smartphones kommer att utgöra 68% av all e-handelstrafik under högsäsong, upp från 19% år 2017. Se till att din webbplats ger en stor upplevelse för mobilanvändare.

Call Now Button