En uppdaterad webbplats kan ha stor inverkan på ditt jobb men hur vet du när det är dags för en uppdatering?
Här nedan följer 8 säkra tecken på att du seriöst bör överväga att uppgradera din webbplats.
1. Du är generad att ge ut din webbadress.
Din webbplats är ditt företags online ansikte och du bör vara stolt över att få den att representera dig. Om du inte är det är ett tydligt tecken på är det dags för en ny webbplats.
2. Det ser utåldrat ut.
Ibland är det utseende som räknas. Även om det är viktigt att din webbplats fungerar sömlöst, behöver den också se fräscht och modernt ut, inte som om den fastnat i en förgången digital era.
3. Din webbplats är mer än 5 år gammal.
Även om det inte finns någon regel som talar om hur länge en webbplats ska vara utan uppdatering, har det gått mycket framåt inom teknik, bästa praxis och hur Google rankar webbplatser de senaste åren. Så om din webbplats är mer än en handfull år gammal, kan den troligen dra nytta av en viss översyn.
4. Din webbplats är inte mobilvänlig eller receptiv
Enligt Statistica kommer 52% av all webbplatstrafik från mobila enheter och Google bygger nu sin ranking på mobila istället för den stationära versionen av en webbplats. Om du har en separat mobilwebbplats eller en webbplats som inte använder responsiv design, är det mer meningsfullt att bygga en ny webbplats från början med hjälp av en mobil-första valet tekniken istället för att försöka eftermontera den med mobilvänliga element .
5. Din webbplats levererar inte den trafik, leads och omvandlingar du förväntar dig.
Om din webbplats blir lite långsam men fortfarande levererar resultat för ditt företag, finns det förmodligen ingen anledning att ändra en bra sak. Men om du har sett betydande avbrott i trafiken och leads, upplever dina besökare tydligt inte vad de letar efter, och du kanske vill överväga en webbplatsuppgradering för att få tillbaka dem.
6. Alla dina konkurrenter har nyare webbplatser.
Även om det är sant att du borde göra vad som är rätt för dig i stället för att blint följa vad andra gör, om dina konkurrenter har webbplatser som ser ut och fungerar bättre än dina, kommer det att vara en väsentlig nackdel för din business. Om din webbplats släpar efter konkurrenterna överväg en uppdatering för att driva dig tillbaka till toppen.
7. Din webbplats erbjuder inte en utmärkt användarupplevelse.
En framgångsrik webbplats handlar om att tillfredsställa dina användare. Om din webbplats är svår att navigera och erbjuder inte engagerande, värdefullt innehåll, kommer dina användare att lämna dig. Medan små tweaks kan förbättra besökarnas upplevelse på en befintlig webbplats, är en ny hemsida med användarupplevelse i framkant ofta den bästa lösningen.
8. Små förändringar är svåra eller omöjliga att göra.
Att göra små ändringar eller uppdateringar på din webbplats, som att lägga till ett blogginlägg, uppdatera en händelse eller ändra en produktbeskrivning, borde vara enkelt för din personal att utföra. Om din webbplats är byggd på en plattform som är svår att arbeta med, eller som kräver en tredje part för att göra även de enklaste uppdateringarna, överväg en ny webbplats som har inbyggd ett lättanvänt innehållshanteringssystem (CMS).